V nákupnom košíku nie sú žiadne položky

Vyskúšajte

7-dňový detox pre rýchlu jarnú očistu

Máte na túto jar veľa plánov? Chcete začať pravidelne cvičiť, dať si urobiť moderný účes, vrhnúť sa na zdravú stravu a objaviť svoje nové ja? Znie to skvele, no ľahko sa povie, ťažko činí. Ak to s tými zmenami myslíte naozaj vážne, musíte správne začať. 7-dňový detoxikačný plán je presne to, čo potrebujete, aby ste úspešne zahájili svoju jarnú očistu!

Máte na túto jar veľa plánov? Chcete začať pravidelne cvičiť, dať si urobiť moderný účes, vrhnúť sa na zdravú stravu a objaviť svoje nové ja? Znie to skvele, no ľahko sa povie, ťažko činí. Ak to s tými zmenami myslíte naozaj vážne, musíte správne začať. 7-dňový detoxikačný plán je presne to, čo potrebujete, aby ste úspešne zahájili svoju jarnú očistu!

 

Deň 1. Vypustite z jedálnička mäso

Naše telá potrebujú na svoju správnu funkciu určité množstvo mäsa, ale ani zďaleka nie toľko, koľko ho bežne denne prijmeme. Konzumácia mäsa jeden alebo dvakrát týždenne úplne postačí na pokrytie našich nutričných potrieb a pokiaľ sa ho na pár dní vzdáme, skvele detoxikujeme svoje telo a dáme mu nejaký priestor na dýchanie.  

 

Deň 2. Vynechajte morské plody a vajcia

Plody mora a vajíčka nájdete v mnohých diétnych jedálničkoch a môžu byť veľmi zdravou alternatívou k niektorým iným pokrmom; v každom prípade však rozhodne nie sú tou najlepšou voľbou, ak chcete svoje telo očistiť od toxínov. Morské špeciality často obsahujú škodlivé chemikálie a vajcia sú zas veľmi ťažko stráviteľné. Ak teda chcete svojmu organizmu dopriať oddych a čas na regeneráciu, bude lepšie tieto pochúťky na istý čas vynechať.

 

Deň 3. Vzdajte sa mlieka

Mlieko je prvá potravina, ktorú ste v živote ochutnali a pravdepodobne naň máte veľmi príjemné spomienky – ale len čo vyrastiete, už ho naozaj nepotrebujete. Niektoré výskumy dokonca ukázali, že môže byť škodlivé, zatiaľ čo iné tvrdia, že je dôležitou súčasťou nášho každodenného jedálnička. V každom prípade veľa záleží najmä na preferenciách konkrétneho organizmu jednotlivca. Ak teda naozaj chcete počúvať signály svojho tela, jednoducho sa mlieka na pár dní alebo týždňov vzdajte a uvidíte, či vôbec spozorujete nejaké zmeny.

 

Deň 4. Zrieknite sa aj ostatných mliečnych produktov

Toto môže byť o trošku ťažšie než len vzdať sa mlieka. Koniec koncov, samotné mlieko pravdepodobne pijete len s kávou alebo rannými cereáliami, zatiaľ čo mliečne výrobky sa do vášho jedálnička dostanú oveľa častejšie. Syr, tvaroh, smotanové nátierky, jogurty – to všetko sú produkty, ktoré majú rovnaké zložky ako mlieko. Ak teda chcete vedieť, ako vaše telo funguje bez neho, budete musieť zabudnúť aj na ne. Netrápte sa, existuje množstvo rastlinných alternatív k mlieku (sójové, mandľové, pohánkové či ryžové mlieko...) aj k produktom z neho (sója, tofu...), ktoré váš boj uľahčia.   

 

Deň 5. Objavte nové druhy zeleniny

Teraz, keď ste zo svojho stravovacieho plánu vypustili mnohé zložky, možno premýšľate, čo vlastne môžete jesť. Žiadne starosti, je toho viac než dosť! Teraz je čas ponúknuť svojmu telu niečo nové a objaviť čerstvé, vzrušujúce chute, o ktorých ste doteraz nevedeli. Prvým krokom je preskúmať dobre zásobený obchod alebo tržnicu a vyhľadať nové druhy zeleniny. Určite je množstvo takých, ktoré ste doteraz nevyskúšali a možno narazíte na svoje nové obľúbené jedlo – len musíte dať všetkým tým nepoznaným veciam šancu.

 

Deň 6. Odhaľte nové druhy obilnín

Obilniny sú dôležitou súčasťou nášho každodenného jedálnička; bohužiaľ, tieto pokrmy sú často založené výlučne na bielej múke. Ide o jeden z najnezdravších druhov múk, takže ak sa ju pokúsite obmedziť, urobíte vo svojom stravovaní veľkú zmenu. Pohrajte sa s chuťami a otestujte nové druhy obilnín – uvidíte, že sa to okamžite pozitívne odzrkadlí na vašom zdraví, postave aj chuti jedál. Väčšina obilnín sa upravuje jednoduchým spôsobom, môžete ich konzumovať v rôznych lahodných kombináciách a sú finančne nenáročné, takže ide o skvelú voľbu pre akékoľvek jedlo.

 

Deň 7. Vyskúšajte nový typ kuchyne

Ak sa usilujete detoxikovať, možno máte pocit, že sa z vášho jedálnička akosi vytratili všetky obľúbené jedlá. Nemusí to byť nevyhnutne pravda – ale aj keby bola, znamená to len toľko, že sa uvoľnilo miesto na nové pokrmy!  Využite krásne jarné dni, popustite uzdu svojej kreativite a vytvorte nové, originálne jedlá, ktoré sa možno natrvalo udomácnia na vašom stole. Skúste napríklad indickú, ázijskú alebo stredozemnú kuchyňu, všetky chutia fantasticky. Ak ich správne pripravíte, sú skvelým spôsobom detoxikácie organizmu po dlhej, studenej zime. Zároveň ho dokážu pripraviť na teplejšie mesiace!