V nákupnom košíku nie sú žiadne položky

Vyskúšajte

4 prekvapivé výhody obyčajnej prechádzky

Chôdza patrí medzi najjednoduchšie fyzické činnosti, avšak okrem bežných výhod, o ktorých vieme, že ich chodenie prináša je tu aj niekoľko prekvapivých benefitov, ktoré vás donútia vyjsť z domu.

Chôdza patrí medzi najjednoduchšie fyzické činnosti, preto nie je prekvapujúce, že je populárna medzi ľuďmi, ktorým záleží na tom, aby sa udržali vo forme a  boli zdraví. Avšak okrem bežných výhod, o ktorých vieme, že ich chodenie prináša je tu aj niekoľko prekvapivých benefitov, ktoré vás donútia vyjsť z domu a vybrať sa na prechádzku pri každej príležitosti, čo sa vám naskytne!

 

Chôdza = dobrý pomer medzi účinkom a vynaloženou námahou

Vždy máte na výber mnoho fyzických aktivít, dokonca aj teraz v zime. Avšak chôdza má spomedzi nich najlepší pomer medzi efektivitou a námahou, ktorú pri nej treba vynaložiť. Beh, plávanie, lyžovanie či zdvíhanie činiek sú jednoznačne skvelé činnosti, ktoré vám pomôžu dostať sa do formy; no pre mnohých ľudí je problém, že pri nich až príliš zaťažujeme telo.

Aktivita vhodná takmer pre každého

Na druhej strane, chôdza nie je až taká náročná a zaťažujúca pre srdce, pľúca, kosti alebo svaly, takže je vhodná takmer pre všetkých. A hoci to nie je veľmi intenzívna činnosť, za hodinu chôdze v miernom tempe môžete spáliť až 300 kalórií. Pri rýchlejšom tempe ich zhodíte až 700. To vôbec nie je zlé, čo poviete?

 

Chôdzu možno vykonávať takmer kedykoľvek a kdekoľvek

Chôdza patrí medzi najzákladnejšie fyzické činnosti človeka a zároveň je aj najuniverzálnejšia – dá sa vykonávať takmer vždy a všade. Bez problémov môžete ísť na prechádzku v ktorúkoľvek dennú aj nočnú hodinu, môžete sa vydať na hociktoré miesto, kde je dostatok priestoru a takmer do akéhokoľvek terénu.

Obľúbená aktivita na celom svete

Neprekvapuje nás, že viac ako dve tretiny ľudí sa aspoň trikrát do týždňa venujú chôdzi – tak to tvrdia štatistiky. Chôdza je jednoduchá, lacná a nevyžaduje si žiadne špeciálne vybavenie okrem pohodlných topánok a oblečenia. Dá sa vykonávať v každom ročnom období a takmer za každého počasia. Ak ešte nie ste fanúšikom pravidelných prechádzok, rozhodne by ste sa ním čo najskôr mali stať. Len to skúste a uvidíte, prečo im toľkí ľudia podľahli...

 

Chôdza zachraňuje životy

Keďže hovoríme o veľmi zdravej a nenáročnej fyzickej aktivite, je zrejmé, že chôdza pomáha zachraňovať ľudské životy – rôznymi spôsobmi. No jedným z najúžasnejších benefitov chôdze je jej účinok na cukrovku. Hladina cukru v krvi u každého človeka počas dňa kolíše ako na hojdačke, raz hore, o chvíľu dolu. Avšak v tele cukrovkára sú tieto kolísania nepredvídateľné, prudkejšie a hlavne nebezpečnejšie. Našťastie je tu vždy možnosť vybrať sa na prechádzku!

Krátke prechádzky sú najúčinnejšie

Výskumy po celom svete potvrdili, že krátka prechádzka hneď po jedle je veľmi účinná pri regulácii hladiny cukru v krvi, a to aj pre diabetikov. Tieto krátke prechádzky sú dokonca ešte účinnejšie ako dlhé, preto je najlepšou voľbou vybrať sa von zakaždým, keď sa vám počas dňa naskytne príležitosť. Možno nie ste cukrovkár a ani nemáte problém s hladinou cukru v krvi, no pravidelná chôdza vám aj tak môže jedného dňa zachrániť život.

Prevencia kardiovaskulárnych ochorení

Chôdza taktiež znižuje krvný tlak a je preto vynikajúcim nástrojom pri prevencii srdcových chorôb. A keďže práve tie sú najčastejšou príčinou predčasných úmrtí na celom svete, chôdza je tá najlepšia vec, ktorú môžeme všetci urobiť pre zlepšenie svojho zdravotného stavu.

 

Chôdza zlepšuje pamäť

Znie to možno málo pravdepodobne, ale je to naozaj pravda. Pri prechádzke naša myseľ relaxuje a tým eliminuje negatívne dôsledky stresových situácií, ktoré sme zažili. Taktiež zlepšuje našu pozornosť a následne aj pamäť.

Lepšie prúdenie krvi a viac neurónových spojení

Zvýšenie prietoku krvi a tvorba nových neurónových spojení sú hlavné dôvody toho, prečo chôdza zlepšuje našu pamäť. Chodenie je mimoriadne dôležité hlavne pre dve skupiny ľudí – pre deti, ktorých pamäťové schopnosti sa ešte len vyvíjajúpre starých ľudí, ktorých kvalita života často klesá práve tým, že majú problémy s pamäťou.