V nákupnom košíku nie sú žiadne položky

Vyskúšajte

5 jednoduchých spôsobov, ako navždy poraziť nadváhu

Máte pocit, že vaša postava rozhodne nie je pripravená na pretŕčanie sa v bikinách? Ak sa vám to stáva so železnou pravidelnosťou rok čo rok, možno je najvyšší čas s tým niečo urobiť. Tu je 5 jednoduchých tipov, s ktorými sa zbavíte nadbytočných kíl raz a navždy!

Nevážte sa

Ak sa usilujete získať pevnejšie telo a atraktívnejšiu figúru, prvá vec, na ktorú sa väčšinou zameriate, je vaša hmotnosť. Iste, aj to je jeden z indikátorov, v akej kondícii vaše telo je – ale rozhodne to nie je jediná vec, ktorú by ste mali brať do úvahy. Radšej sa sústreďte na to, aby bol váš životný štýl čo najzdravší, čo v konečnom dôsledku povedie k nižšej hmotnosti. 

Starajte sa o svoje telo tak, ako si to zaslúži

Dbajte na to, aby ste konzumovali nutrične vyváženú stravu, mali dostatok pohybu a spánku a efektívne zvládali každodenný stres. Tieto veci sa na prvý pohľad nemusia zdať dôležité, ale ide o jedny z najvýznamnejších faktorov udržiavania zdravej telesnej hmotnosti bez priveľkého úsilia.   

 

Detoxikujte každý jeden deň

Tiež máte vo zvyku dvakrát ročne detoxikovať organizmus, aby sa zbavil všetkých toxínov, ktoré sa v ňom v priebehu šiestich mesiacov nahromadili? Veľká očista raz za čas určite neublíži – ale čo takto detoxikovať každý jeden deň? Tak telo nebude mať možnosť nasiaknuť škodlivými látkami a vy môžete spávať s vedomím, že je váš organizmus za každých okolností v dobrej forme.

Každodenný prísny pôst?

Samozrejme, že nie – každodenná detoxikácia nie je ani zďaleka taká drastická ako príležitostná očista, takže je oveľa znesiteľnejšia a príjemnejšia, nehovoriac o tom, že aj zdravšia. Stačí, ak budete dbať na to, aby ste denne konzumovali množstvo ovocia a zeleniny. Veľa vody, dostatok vlákniny a čo najmenej polotovarov a rýchleho občerstvenia – to sú ďalšie tri stavebné kamene šťastného a zdravého organizmu po celý rok.

 

Nič si neodopierajte – naopak, skúste niečo pridať

Hlavným dôvodom zlyhávania väčšiny diét je to, že vás nútia vzdať sa svojich obľúbených jedál. Koľkokrát ste si už prezerali diétny jedálniček a uvedomili si, že v ňom neostalo nič, čo by ste mohli jesť? Žiadna biela múka, žiadne cestoviny, žiadne zemiaky, sladkosti, vajíčka či mliečne výrobky – a keď už jete šalát s kuracím mäsom piaty deň v kuse, pomaly vám dochádza trpezlivosť.

Objavte zázračný svet chutí

Keď chcete zhodiť nejaké tie kilá a dosiahnuť vyváženejší životný štýl, mali by do svojho jedálnička nejaké veci pridať, nie odobrať! Objavte nové druhy ovocia, zeleniny a obilnín a urobte im miesto na svojom stole. Ak nájdete zeleninu, ktorá vám zachutí natoľko, že si ju s radosťou dáte aj na obed, pravdepodobne skonzumujete menej zemiakov – a máte to, práve sa vám podarilo trochu zredukovať množstvo prijatých kalórií! 

 

Doprajte si tú najlepšiu stravu, akú si môžete dovoliť

Zdravé jedlo býva drahé, to je pravda – ale stojí za každý cent, ktorý naň miniete. Bohužiaľ, ak máte hlboko do vrecka, nie je jednoduché dopriať si ho, keďže nezdravé potraviny zvyknú byť o dosť lacnejšie. Kým predpripravený alebo mrazený pokrm dostanete skoro „za babku“, organicky pestované potraviny sú zvyčajne veľmi drahé.  

Buďte inovatívny a zlepšite svoj celkový pocit pohody

Ak máte obmedzený rozpočet (a kto nemá, však), skúste nájsť zlatú strednú cestu, ktorá vám umožní zdravo sa stravovať a pritom neskončiť v mínuse. Nakúpte tie najzdravšie potraviny, aké si môžete dovoliť a usilujte sa vyhýbať polotovarom a baleným jedlám. Pravdepodobne tak toho v konečnom dôsledku skonzumujete menej, čo sa rýchlo odrazí aj na vašej figúre!      

 

Zahrňte do svojho jedálnička viac tuku

Zníženie príjmu tuku je jedna vec, ktorú majú asi všetky diéty na svete spoločnú – takže ako by vám malo k zdraviu a chudnutiu dopomôcť to, že si ho naopak doprajete ešte viac? Odpoveď je jednoduchá – vaše telo potrebuje tuky, aby mohlo správne fungovať a ak ich neprijme, dostať sa do formy bude pre vás oveľa ťažšie. 

To neznamená beztrestné prejedanie!

To, že by ste mali do svojho jedálnička zaradiť viac tukov neznamená, že sa teraz začnete napchávať zemiakovými lupienkami a bravčovými rebierkami. Radšej sa namiesto toho zamerajte na zdravšie, „dobré“ tuky, ako sú rybí olej, avokádo, vaječné žĺtky a plnotučné jogurty gréckeho typu.