V nákupnom košíku nie sú žiadne položky

Vyskúšajte

7 sabotérov vašej diéty

Ste si istí, že ste na správnej ceste k peknej postave? Tvrdenie, že pri diéte je potrebná zmena životného štýlu, má totiž svoje opodstatnenie. Pozrite sa na najčastejších sabotérov redukčných diét.   

Ste si istí, že ste na správnej ceste k peknej postave? Tvrdenie, že pri diéte je potrebná zmena životného štýlu, má totiž svoje opodstatnenie. Pozrite sa na najčastejších sabotérov redukčných diét.    

 

1. Nuda

Spomínate si na dni, keď ste mali voľný deň alebo popoludnie a nevedeli ste, čo so sebou? Tiež patríte medzi ľudí, ktorí pri prvom náznaku nudy zamieria do chladničky?

Rada: zamestnajte svoju myseľ 

Existuje pádny dôvod, prečo ľudia hovoria, že pri diéte musíme zmeniť celý životný štýl – popremýšľajte nad novým koníčkom, ktorý vás ochráni pred nudou a následnými nájazdmi do chladničky. Prečítajte si knihu, skladajte puzzle, skúste ručné práce, zabicyklujte si do najbližšieho múzea – zamestnajte svoje telo i myseľ.

 

2. Zakázané sny

Všetci radi snívame – v noci aj počas dňa. Snívame o tom, čo nám chýba a keď sme na diéte, tak sú to často sladké a tučné jedlá.

Rada: už žiadne maškrtenie vo snoch 

Urobte vedomé rozhodnutie o tom, že jedlo zo svojich snov jednoducho vyškrtnete. Ak nie, váš pocit hladu bude rásť a rojčenie o zmrzline a rezňoch obvykle končí pred dverami chladničky. 

Prestaňte premýšľať o všetkom jedle, ktoré nemôžete zjesť – čím menší význam mu budete pripisovať, tým menšia bude vaša túžba po ňom. Ak aj zbožňujete sladkosti, skúste sa presvedčiť, že to nie je tá najlepšia voľba.  

 

3. Stres

Nemyslíme len na stres v práci – aj diéta sama osebe sa môže zmeniť na nepríjemný a stresujúci zážitok. Príliš veľa ľudí je totiž presvedčených, že jedlo je pri chudnutí ich najväčší nepriateľ a cítia sa zle, keď myslia a siahajú na „zakázané ovocie“.

Rada: zabudnite na pocit viny

Pamätajte na to, že vaše telo potrebuje „palivo“ na správne fungovanie, no aj na to, že všetka prijatá energia musí byť zužitkovaná. Netrápte sa – ak si dáte priveľa z niečoho, čo by ste jesť nemali, jednoducho buďte nasledujúci deň na bežeckom páse o 15 minút dlhšie.

 

4. Citlivosť

Ste obklopení pesimistami a ľuďmi s nedostatkom energie? Obvyklým dôsledkom býva prejedanie. Cítime, že potrebujeme nahradiť energiu, ktorú z nás druhí vysali – a jedlo sa javí ako najlepšia možnosť. 

Rada: vyhýbajte sa ľuďom, ktorí z vás vysávajú energiu

Pri diéte sa takýmto jedincom jednoducho vyhýbajte. Ak to nie je možné, skúste „stratenú“ energiu nahradiť ovocím, pretože vás osvieži. Trávte čas s rodinou a priateľmi, ktorí vás podporujú vo vašom úsilí a veria vo vaše ciele.

 

5. Aká pravidelná je vaša strava?

Vedeli ste, že žalúdok každých 30 minút vyšle signál do mozgu, že je hladný? Predstavte si, akí podráždení (a hladní) sa stávame, keď si doprajeme len 3 jedlá denne – a medzitým počítame dlhé, dlhé hodiny škvŕkania žalúdka... Napríklad sa v práci len naobedujeme a domov prídeme takí vyhladovaní, že zbaštíme všetko, čo nám príde do cesty. Veľká chyba!

Rada: Vyhnite sa vlčiemu hladu a jedzte 5-krát denne!

Pravidelná strava je pri diéte obzvlášť dôležitá. Pamätajte na múdre slová: jedzte menšie porcie, no častejšie. Tým, že si každé dve – tri hodiny doprajete malé jedlo, udržíte svoj žalúdok v činnosti a nebudete sa cítiť hladný ako vlk.    

 

6. Stravovacie návyky

Stravovacie návyky môžu byť dôvodom neúspešnej diéty. Zabudnite na čítanie novín, sledovanie televízie alebo zabávanie sa s kamarátmi pri stolovaní. Všetku pozornosť venujte pokrmu – kniha, televízor a zaujímavá debata odvádzajú našu pozornosť od jedla, takže skonzumujeme viac, než sme chceli. 

Rada: nekupujte len diétne produkty a nechoďte do obchodu s prázdnym žalúdkom!

Vôbec nie je potrebné kupovať len nízkokalorické, diétne výrobky; musíte len obmedziť rôzne keksíky, sladené nápoje, chipsy a pod. Pokiaľ ich totiž raz kúpite, je ťažké im potom doma odolať, keď sú tak pekne poruke, no nie? Takže si vždy pred výletom do obchodu upokojte žalúdok ovocím, jogurtom, vodou alebo nesladeným čajom.

Keď ste hladný, určite nechoďte na nákupy. Pravdepodobne totiž skončíte s košíkom plným pochúťok, ktoré zvyčajne nekupujete. Spravte si zoznam a nekompromisne sa ho držte. 

 

7. Majte sex!

Dbáte o dostatok aktivity aj v posteli? Odborníci tvrdia, že hypotalamus v mozgu spolu s pomocou neuropeptidu Y regulujú našu túžbu po jedle a sexe.

Takže stravovacích problémov sa dá zbaviť veľmi príjemným spôsobom – ak uspokojíte prvú túžbu (sexuálnu), uspokojíte zároveň aj tú druhú.