V nákupnom košíku nie sú žiadne položky

Vyskúšajte

9 neobvyklých rád na chudnutie, ktoré naozaj fungujú

Neustále bojujete s kilami navyše? Nuž, keď bežné metódy nezaberajú, možno je čas vyskúšať trošku neobvyklejší prístup. Tu je 9 na pohľad zvláštnych techník, ktoré vám pomôžu zhodiť zopár nechcených kilogramov…

1. Konzumujte komplikované jedlá

V prvom rade, čo to tie „komplikované jedlá“ vlastne sú? Znamená to, že pokrm je buď zložitý a časovo náročný na prípravu, alebo sa musí pred spotrebovaním odbaliť. A prečo by ste niečo také mali robiť? Pretože výskum preukázal, že ľudia zjedia podstatne menej, ak konzumácia daného pokrmu vyžaduje isté úsilie.  Takže nabudúce, keď si budete kupovať cukrovinky, dbajte na to, aby bola každá jedna samostatne zabalená...

 

2. Ovoňajte jedlo, ale nezjedzte ho

Možno to znie smiešne, ale naozaj to funguje! Oňuchanie jedla oklame mozog, že telo prijíma potravu, takže sa zníži pocit hladu - a to zas ovplyvní množstvo jedla, ktoré za deň skonzumujeme. U niektorých potravín to funguje lepšie než u iných, takže si zvoľte také, ktoré majú výraznú vôňu. Jablká, banány, jahody, syr alebo dokonca aj obyčajná mäta dokážu zázraky!  

 

3. Začnite vo veľkom, skončite skromne  

Povedzme, že denne skonzumujete 2000 kalórií v rámci troch hlavných jedál – raňajok, obeda a večere. Myslíte si, že je nejaký rozdiel v tom, či to bude 800 kalórií na raňajky, 700 na obed a 500 na večeru alebo naopak – na raňajky 500 kalórií, na obed 700 a na večeru 800? Samozrejme, že je! Omnoho ľahšie sa vám bude chudnúť, ak svoj deň začnete tým najväčším jedlom a ukončíte ho najmenším.   

 

4. Po jedle si zapáľte sviečku

Nestačí na to hocijaká sviečka – tie s vanilkovou alebo čokoládovou vôňou sú na tento účel ideálne, pretože ich aróma znižuje chuť na dezert. Možno si myslíte, že čuchanie vanilky alebo čokolády hlad práveže prebúdza, ale výskum preukázal, že v skutočnosti ho naopak potláča. Rozhodne to stojí za pokus, no nie?

 

5. Opášte si okolo brucha stuhu

Táto bizarnosť pochádza z Francúzka, kde si ženy okolo brucha omotávali stužky, keď sa niekam chystali ísť najesť. Ak potom skonzumovali viac a ich žalúdok sa trochu zväčšil, okamžite to vďaka stuhe cítili a mohli prestať jesť. Hoci túto metódu zatiaľ nepotvrdil žiadny vedecký výskum, pokojne to skúste, ak nič iné nezaberá.

 

6. Urobte si z modrej svoju obľúbenú farbu

Nežartujeme. Obliekajte sa do modrej, namaľujte kuchynské steny namodro, na stôl položte modrý obrus a modré servítky a pokúste sa zohnať aj modré taniere a príbor. Prečo? Pretože je známe, že táto farba potláča chuť do jedla. Teplé odtiene, ako sú žltá, oranžová a červená, zas naopak apetít povzbudzujú. Vyhýbajte sa im!  

 

7. Zapnite toľko svetiel, koľko sa len dá

Všimli ste si, ako reštaurácie vždy počas večere stlmia svetlá? Nie je to len z toho dôvodu, že chcú vytvoriť útulnú romantickú atmosféru, ale aj preto, že tlmené svetlá zvyšujú chuť do jedla. Takže ak chcete pár kíl schudnúť, vždy jedzte v dobre osvetlenej miestnosti – či už sa stravujete doma alebo vonku.   

 

8. Umiestnite na kuchynskú stenu zrkadlo

A nie na hocijakú kuchynskú stenu – zrkadlo by sa malo nachádzať presne oproti miestu, kde zvyčajne jedávate. Aký je zmysel tejto výstrednosti? Ľudia zvyknú skonzumovať oveľa menej, ak sa na seba musia pri jedení dívať. Veď si to len predstavte – vidíte každé jedno z množstva súst, ako si ho kladiete do úst a následne napĺňa vaše telo kalóriami. Niekedy dokonca zaberá len číre pomyslenie na sledovanie samého seba v zrkadle! 

 

9. Svoj pokrm nikdy úplne nedojedzte

Jednoduché a veľmi účinné. Nezáleží na tom, aká časť dňa práve je alebo aké jedlo máte na tanieri: posledné tri kúsky odložte s tým, že ich zjete neskôr. Tie tri sústa vám môžu poslúžiť ako drobné občerstvenie, keď znova vyhladnete – alebo ich nakoniec nezjete vôbec. V každom prípade tak výrazne znížite množstvo prijatých kalórií. Elegantné, no nie?