Ako nepribrať počas zimy?

To, že v zime viac priberáme, nie je vymyslený mýtus. Ľudia väčšinou priberajú z viacerých dôvodov a keďže zima je predo dvermi, pripravili sme pre Vás niekoľko tipov ako aj počas chladných dní zostať vo forme!

Priznajme si to. Vďaka klesajúcim teplotám sa znižuje aj naša fyzická aktivita a pohyb vonku. Kratšie dni a menej svetla nás akosi nútia ponáhľať sa domov a v teple oddychovať – cvičíme a hýbeme sa oveľa menej. Menej aktivity však znamená viac tukových zásob, ktorých sa potom na jar nevieme zbaviť.

Napriek nízkym teplotám a zlému počasiu je zima ideálnym obdobím na športovanie. Môžete ísť lyžovať alebo sa korčuľovať a pritom spáliť pekný počet kalórií. Ak tieto športy nemáte radi, môžete si ísť zacvičiť do posilňovne alebo v pohodlí svojho domova

Cvičenie vo vnútri

Ak nemáte radi fitká alebo skupinové cvičenie, môžete si urobiť svoju malú “posilňovňu” aj doma. Stačí niekoľko malých cvičebných pomôcok alebo prístrojov (ktoré nemusia byť drahé).

Jediné, čo potrebujete, je čas a motivácia.

Aké cvičenie je ideálne na zimu?

  • Strečingové cvičenia a posilňovanie nôh: cviky na nohy sú vynikajúcim pomocníkom v boji proti priberaniu. Svalové skupiny nachádzajúce sa na nohách totiž spaľujú najviac kalórií.
  • Silový tréning: postará sa o to, aby Vaše telo neupadlo do zimného spánku. Aktívny metabolizmus Vám takisto pomôže nenaberať ďalšie kilá.
  • Aeróbne cvičenie: vynikajúci prostriedok na udržanie sa vo forme. Dodá Vášmu telu energiu, budete sa cítiť aj vyzerať oveľa lepšie

Zopár kíl navyše nemusí vždy uškodiť!

Je síce dobré, ak sa snažíte udržať si optimálnu váhu, ale nemali by ste to s chudnutím preháňať - najmä počas zimy! Výskumy totiž ukázali, že zopár kilečiek navyše nám môže počas zimy zvýšiť imunitu. Viac tuku predstavuje viac energie, ktorú imunitný systém v zime potrebuje na boj s bacilmi a chorobami; nemajte preto z pár kíl navyše veľké obavy!

UPOZORNENIE Odpovede odborníkov sú reakciou na konkrétnu otázku a nie sú vhodné na všeobecné použitie. Nepredstavujú lekárske ani inak odborné stanovisko a nie sú náhradou Vašej návštevy kvalifikovaného lekára alebo špecialistu. Keďže každý človek je iný, odporúčame Vám konzultovať použitie jednotlivých produktov a cvičení s Vašim lekárom. Majte na pamäti, že niektoré lekárske informácie môžu byť zastaralé vzhľadom na neustály vývoj, výskum a napredovanie v oblasti medicíny.