Ktorý rotoped je pre Vás ten správny?

Stacionárny bicykel je vynikajúcou voľbou pre ľudí, ktorí hľadajú efektívne kardio cvičenie na posilnenie nôh, zlepšenie kardio zdravia a kondície. V našej nákupnej príručke nájdete odporúčania a nákupné rady, ako si správne vybrať najlepší bicykel.

Stacionárne bicykle sú jedny z najpopulárnejších fitnes strojov. Nie sú veľmi drahé a hodia sa takmer pre každého, kto by si chcel zlepšiť kardiovaskulárne zdravie a výdrž a zároveň vytvarovať svoju postavu a spevniť svalstvo na nohách.

Pre koho sú stacionárne bicykle vhodné?

Vhodné sú pre užívateľov všetkých vekových kategórií a kondičných úrovní.

Ľahké použitie a efektivita cvičenia robí z bicykla dokonalého trénera pre každého, od začiatočníkov po pokročilých, vrátane:

  • nenáročných začiatočníkov, ktorí vyhľadávajú ľahké a efektívne cvičenie,
  • starších ľudí, ktorí si chcú zlepšiť kardio zdravie a udržať svalovú hmotu,
  • mierne pokročilých športovcov a zaneprázdnených ľudí, ktorí chcú zostať zdraví a vo forme,
  • mladé ženy a čerstvé mamičky, ktoré si chcú vytvarovať postavu a schudnúť,
  • trénovaných atlétov, ktorí sa udržiavajú vo forme doma počas zlého počasia,
  • ľudí s rôznymi zdravotnými problémami - bicyklovanie je prospešné pre kĺby, nepreťažuje boky, kolená ani členky.

Stacionárne bicykle sú vhodné aj na rozcvičku pred silovým tréningom, preto sa hodia pre športovcov, ktorí posilňujú v pohodlí svojho domova.

Tréningové ciele a cieľové oblasti: Nenáročné rysovacie cvičenie, ktoré spaľuje kalórie a tvaruje nohy

Stacionárne bicykle poskytujú používateľom s akoukoľvek fyzickou kondíciou účinné kardiovaskulárne cvičenie, ktoré spaľuje tuk za najkratšiu dobu. Tréning je príjemný, nenáročný a aktivizuje celé telo so zameraním na oblasť nôh a zadok. Priaznivé účinky pravidelného bicyklovania na stacionárnom bicykli sú určite hodné investície:

  • zdravšie srdce a kardiovaskulárny systém,
  • lepšia kapacita pľúc,
  • tvarované svaly, zvýšená pevnosť a vytrvalosť,
  • spáli 4-krát viac kalórií ako chôdza a pomáha pri chudnutí,
  • zlepšuje pomer dobrého cholesterolu oproti zlému,
  • redukuje výskyt cukrovky,
  • znižuje stres, úzkosť, depresie a zlepšuje náladu,
  • zlepšuje imunitný systém a celkový zdravotný stav.

Cviky

Stacionárny bicykel sa podieľa na nenáročnom, avšak efektívnom kardiovaskulárnom cvičení bez namáhania kĺbov. Bicyklovanie je jeden z najľahších a najpríjemnejších aeróbnych cvičení, pri ktorom necítite dopad na kĺby.

Veľa stacionárnych bicyklov má možnosť nastavenia odporu a tréningového programu, to všetko prispieva k pestrejšiemu cvičeniu a fázovému tréningu, čo udržiava Vašu pozornosť a motiváciu. Rôzne typy stacionárnych bicyklov poskytujú rôzne náročné cvičenia.

Typy stacionárnych bicyklov a špeciálne vlastnosti

Môžete si vybrať spomedzi 3 hlavných typov stacionárnych bicyklov:

Rotopedy

Sú to najbežnejšie používané a najpopulárnejšie bicykle, na ktorých cvičíte vo vzpriamenej polohe a sú perfektnou náhradou za vonkajšiu cyklistiku. Pracujú na rovnakom princípe ako normálne bicykle. Rotopedy perfektne vyformujú nohy a vylepšia kardio zdravie. Sú kompaktnejšie ako ležadlové modely a zaberajú menej miesta.

Náš tip: Reebok Z9 Electronic Bike

Recumbenty

Veľmi pohodlné rotopédy ideálne pre úplných začiatočníkov, ľudí so zdravotnými problémami a tých, ktorí sa zotavujú po zranení. Sedíte v pohodlnom sedadle ako v kresle, ktoré Vám ponúka ergonomickú, oddychovú pozíciu, kompletne podopiera chrbticu a umožňuje pohodlne, dlho šliapať do pedálov. V porovnaní s rotopédmi sú menej náročné na výkon, ale oveľa pohodlnejšie pri cvičení. Sedadlo je nízko a nohy máte vystreté pred sebou. Tieto bicykle sú perfektné, ak máte veľa času na cvičenie. Sú taktiež skvelé pre ľudí s poškodením chrbtice, hoci neposkytujú rovnakú intenzitu tréningu ako rotopédy.

Podporné sedadlo s opierkou pre chrbát: skvelé pre ľudí s vysokým krvným tlakom

Náš tip: StreamLine Magnetic Recumbent Bike

Spinningový bicykel

Často sa nazývajú cyklistické trenažéry a slúžia na intenzívny spinning. Môžete ich nájsť na hodinách spinningu vo fitnes centrách a stávajú sa čoraz populárnejšími aj v domácnostiach. Poskytujú náročné, intenzívne cyklo cvičenie, ideálne na spaľovanie kalórií a tvarovanie tela. Sedadlo je podobné ako pri cestných bicykloch.

Náš tip: Cyklistický trenažér America

Aký stacionárny bicykel si vybrať?

Ak nemáte špeciálne požiadavky a potreby, odporúčame vybrať si rotoped.

Pre náročný, intenzívny tréning si kúpte spinningový bicykel a pokiaľ je Vašou prioritou pohodlie a podpora, vyberte si recumbent.

Recumbenty sú ideálne pre starších ľudí, úplných začiatočníkov, ľudí s nadváhou a po zraneniach, ktorí trpia problémami s chrbticou, zdravotnými problémami a na účely rehabilitácie.

Dôležité znaky

Pri nákupe stacionárneho bicykla uvažujte nad nasledovnými špecifikáciami a vlastnosťami:

Priestorové požiadavky: Stacionárne bicykle vynikajú svojou kompaktnosťou a vyžadujú menej priestoru, ako napríklad bežecké pásy.

Užívatelia: Pri kúpe stacionárneho bicykla berte do úvahy, kto ho bude používať. Obéznejší užívatelia si musia skontrolovať maximálnu nosnosť bicykla, vysokí ľudia by si mali vybrať bicykel s nastaviteľným sedadlom a riadidlami, ľudia so srdcovými problémami môžu ťažiť zo vstavaných senzorov tepu, zatiaľ čo pacienti s rôznymi zdravotnými problémami môžu cvičiť na ležadlových modeloch rotopédu.

Možnosti nastavenia: Nastaviteľná výška sedadla a riadidiel umožňujú prispôsobiť rotopéd tak, aby ste sa cítili čo najpohodlnejšie v ergonomickej polohe. Tieto funkcie sú užitočné najmä pre veľmi nízkych alebo vysokých ľudí.

Skladacie prevedenie: Hoci väčšina rotopédov sa zmestí do malého priestoru, skladací dizajn je veľmi užitočná funkcia, ktorá umožňuje zložiť stacionárny bicykel; uľahčí sa jeho skladovanie a ušetríte veľa miesta.

Voliteľné funkcie pre pohodlie, rozmanitosť a riadenie

Na trhu sú k dispozícií mnohé stacionárne bicykle. Vyberte si ten správny pre Vás!

Programy: Mnohé bicykle majú rôzne cvičebné programy- poskytujú rozmanitý a intenzívny fázový tréning, ktorý udrží Váš záujem a motiváciu. Niektoré bicykle majú cielené programy na základe preddefinovanej hodnoty srdcovej frekvencie; napr. program na chudnutie, ktorý automaticky upraví odpor pri cvičení vzhľadom na cieľovú zónu tepu.

Nastaviteľný odpor: Väčšina rotopédov má nastaviteľné stupne odporu na viac či menej intenzívne cvičenie podľa Vašej fyzickej kondície. Väčšina moderných rotopédov má magnetický alebo elektromagnetický odpor, ktorý poskytuje plynulé a tiché cvičenie.

Zabudovaný počítač: Takmer všetky rotopédy majú vstavaný počítač s LCD displejom, ktorý Vám poskytuje okamžitú spätnú väzbu o tréningu a umožní Vám nastaviť si tréning podľa vlastných potrieb. Zvyčajne poskytujú informácie o rýchlosti, vzdialenosti, spálených kalóriách, čase a Vašej tepovej frekvencii (ak má rotopéd vstavaný senzor tepu).

Monitory srdcového tepu: Veľa rotopédov má integrovaný senzor tepu, ktorý umožňuje merať tepovú frekvenciu a upraviť si svoj tréning podľa cieľovej hodnoty tepovej zóny. Obvykle sú zabudované v riadidlách. Starší ľudia a bojovníci proti nadbytočným kilogramom ocenia práve túto funkciu.

Vylepšené funkcie: Ak chcete cvičenie na stacionárnom bicykli spestriť a neustále sa motivovať, kúpte si bicykel so vstupom pre video, MP3 alebo internet. Niektoré bicykle majú držiak na fľašu s vodou, prípadne na knihu.

Tipy pre údržbu

Údržba stacionárneho bicykla je jednoduchá. Aby funkčne dlho slúžil, dodržiavajte tieto tipy na údržbu:

Po každom cvičení poutierajte pot.

Raz za týždeň čistou handričkou a jemným čistiacim prostriedkom poutierajte prach.

Raz mesačne povysávajte dlážku pod bicyklom, podoťahujte skrutky a otestuje správnu funkčnosť stroja, otestujte stupne odporu, sedadlo a pedále - kvôli bezpečnosti.

Raz resp. dvakrát ročne vyčistite vnútro stacionárneho bicykla - utrite prach a mastnotu. Naolejujte reťaz (ak je bicykel poháňaný reťazou) alebo skontrolujte remeň (v prípade, že má remeňový pohon). Skontrolujte alternátor a ďalšie diely, na ktorých si všímajte známky opotrebovania.

Záruka: Väčšina rotopedov má jednoročnú záruku na diely, zatiaľ čo kvalitnejšie modely majú záručnú dobu 2-3 roky. Niektoré bicykle majú dokonca celoživotnú záruku na rám a systém magnetického odporu.